Instämmer!
...men det är ganska trevligt med ett forum här också, som samtidigt kan fungera som inspirationskälla för många andra som kan vara potentiella hängmattehängare.
Vad det gäller whoopie slings verkar ju detta smidigt. I mitt fall har jag vanliga remmar till min hammock och även denna modell kan knappast heller bli enklare, desstom slipper man "tree huggers".
Nu har jag utvärderat DD-XL-hammock och har kommit fram till att ett komplement till denna behövs då det blir overkill rejält när det inte är låga temperaturer. Sen kan det bli lite knepigt med avståndet ibland mellan träden då det blir extra viktigt att hitta träd med minst 4.5 meter i mellan (vilket i och för sig inte är ett mastodontstort problem).
När man fått upp hammocken inuti DD XL-tarp har man verkligen ett totalskydd, som dessutom erbjuder rejält med utrymme för annat vilket är särskilt skönt på morgonen. Man kan dessutom hänga alla grejer längst med hammockremmarna och samtidigt ha ett tak över utrustningen vilket är jättesmidigt. Bara att göra några prusikknutar med karbinhakar så har man alla sina grejer hängandes i luften under tak.
Min tanke är att ha en "Pack liner" det vill säga en jättestor snakeskin, som rymmer sovsäck, hammock och underquilt. När jag har satt upp tarpen sätter jag sedan upp en stor "korv" som innehåller det mesta jag behöver. Allt finns redan klart, inklusive diverse extra prylar i en "tribag" inne i hammocken som rymmer nödvändigheter. När jag har hängt dragit undan min "pack liner" och hängt upp mina övriga prylar i hammockremmarna är det klart!
Jag har ingen aning om hur detta kommer att bli men jag snackade med Mat howes på UK-hammocks och han sa att det här är det sätt han gör det på själv.
/L