Vi har ju varit inne på vikten här innan och många viktjagar hej vilt, och jag kan förstå frihetskänslan det innebär att packa lätt. Men i mitt fall handlar det om ganska korta turer där jag helt enkelt ha en stund helt utan barnskrik, krav, ström, datorer, arbete, städer och allt annat sånt. Min Snugpak underblanket (som kommer i morgon), väger 950 gram och totalt om jag även köper DD-tarpen (vilket jag var rätt intresserad av redan innan), hamnar jag på en totalvikt av 2790 gram exklusive sovsäck. Det är ju rätt rejält för att bara inkludera sovplats för en person.
Skulle jag vilja bege mig av på längre turer får jag väl skala av lite.
En annan sak...
Jag köpte min HH begagnad (men ny) på nätet och något som förvånade mig var att flyern klibbar ihop. När jag packade upp den var tog det några minuter innan jag fick upp den. Nu har jag haft den ute, torkat upp den inne och den är fortfarande klibbig. Det senaste försöket att åtgärda detta är att tvätta den i mild tvållösning (gör det just nu så jag vet inte resultatet), men den känns klibbig även nu, när jag har spolat av tvållösningen.
Nån som vet om detta bara beror på att den är ny, och att detta försvinner efter ett tag, eller är det ett fabrikationsfel? Jag ska ändå skaffa en större tarp, men det är ju ändå jäkligt tråkigt om jag vill använda den eller sälja den längre fram.
Red: Jag har nu hängt upp den på tork och den är fortfarande klibbig. Jag fick liksom dra isär den varje gång jag ska sträcka ut den för den är ihopkletad.