Hur får man bäst hem en kniv från USA? Min man är över just nu och jag har länge önskat mig en crooked... Han tror inte han får den genom tullen om han bara packar ner den. Går det inte ens att få med den i "stora" väskan - den kommer han ju inte åt själv under resan? Fungerar det om han skickar kniven med post? Snälla - hjälp!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hemtransport?
- Trådstartare 4623
- Start datum
Hur får man bäst hem en kniv från USA? Min man är över just nu och jag har länge önskat mig en crooked... Han tror inte han får den genom tullen om han bara packar ner den. Går det inte ens att få med den i "stora" väskan - den kommer han ju inte åt själv under resan? Fungerar det om han skickar kniven med post? Snälla - hjälp!
Så länge kniven inte är olaglig i Sverige så går det utmärkt att packa ner den i den väskan som han checkar in.
Vad betyder "crooked"?Hur får man bäst hem en kniv från USA? Min man är över just nu och jag har länge önskat mig en crooked... Han tror inte han får den genom tullen om han bara packar ner den. Går det inte ens att få med den i "stora" väskan - den kommer han ju inte åt själv under resan? Fungerar det om han skickar kniven med post? Snälla - hjälp!
~Paul~
Tack för hjälpen! Nej, det blir förhoppningsvis inga problem, men man vet ju aldrig med amerikaner... Vi är så lite ute i världen att vi helt enkelt inte visste - men att Ni visste visste jag!
Hurra! Jag har hittat en knivmodell dePaul inte var hemtam med! Måste väl nästan vara första gången? (obs, ironi, men inte elakt menat). Den kniven ska jag ha när jag täljer "spine" (ryggen mellan skaft och blad) på mina paddlar. Den är ett av två obligatoriska paddeltäljargrejor, det andra är en yxa. Fast jag tänker fortsätta att fuska med såg och rasp också!
Hurra! Jag har hittat en knivmodell dePaul inte var hemtam med! Måste väl nästan vara första gången? (obs, ironi, men inte elakt menat). Den kniven ska jag ha när jag täljer "spine" (ryggen mellan skaft och blad) på mina paddlar. Den är ett av två obligatoriska paddeltäljargrejor, det andra är en yxa. Fast jag tänker fortsätta att fuska med såg och rasp också!
Haha . Det finns säkert ett stort antal modeller som undertecknad inte känner till.Hurra! Jag har hittat en knivmodell dePaul inte var hemtam med! Måste väl nästan vara första gången? (obs, ironi, men inte elakt menat).
Besökte här om dagen en sajt med etniska knivmodeller. Samma sak där. Hade aldrig varken sett eller hört talas om dem. Eller vad sägs om: Gununting, Pinuti, Kampilan, Dha, Ayda-Katti, Kastane, Kujang Pamor, Keris, Tombak, Mandau med mera med mera .
~Paul~
Anlitade du FedEx? Hur gick det med tullavgiften?Går alldeles utmärkt att packa i " stora" väskan, tog hem 3 knivar från Amerrka i Lördags och då var det dessutom 11 September. Har även packat i kikarsikten till gevär og, är dock inte att rekomendera då ömtåligt gods ska förvaras på annat sätt.
~Paul~
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg