• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Hemsida....

Finns det alternativ, bästa isåfall ?

Denna ska främst vara för att visa upp min konst, teckning/måleri, kanske bakar in mina äventyrshistorier också, får se hur det utvecklar sig.......om det blir av.....

Ni som kan detta.........tipsa mig........
 
Blogger är gratis och relativt enkelt, och kan användas utan förkunskap.
Om du bara ska ha ett fåtal sidor och redan har nånstans att lägga dem så funkar de program som följde med datorn.

(Ska det bli precis som du vill ha det bör du lära dig grundläggande HTML och CSS och bildredigering.)
 
Wordpress

Tycker wordpress är en av de bästa sidorna, både för blogg och hemsida.

MVH
zzeezz


Finns det alternativ, bästa isåfall ?

Denna ska främst vara för att visa upp min konst, teckning/måleri, kanske bakar in mina äventyrshistorier också, får se hur det utvecklar sig.......om det blir av.....

Ni som kan detta.........tipsa mig........
 
Är det en egen site du ska ha eller ska du nyttja någon av de tjänster som finns på internet?
För att publicera konst är http://www.deviantart.com/ rätt populärt. Och ska du publicera text är det egentligen bara att plocka någon av de större bloggtjänsterna som finns. Men håll dig borta från siter som metrobloggen och liknande som prackar på dig reklam nog för att få din blogg att framstå som en dålig kopia av aftonbladet. Det är bara jobbigt för läsaren. Välj med fördel istället wordpress onlinetjänst eller blogger.

Ska du slänga upp en egen site kan det vara en idé att bygga den på wordpress eller joomla. Även om dessa system har en viss inlärningströskel är fördelen att du får ett trevligt administrationssystem vilket underlättar när du ska uppdatera siten. Dessutom finns en stor community knuten till respektive system där du kan få hjälp när du kör fast.
 
Tack för tipsen och länken till "diviantart" var det jag sökte, perfekt...ska genast gå med.....

Kanske blir en hemsida också med mina galna projekt....