Hemresan ordnat i förväg?

Hej, jag undrar om ni alltid brukar ha hemresan bokat? Om inte, får man plats i ligg & sovvagn så kortfristig? Hittills under alla år hade jag bokat returresan i förväg. Från 14 gånger, fick jag en gång avbryta en långvandring (på grund av något som hände hemma) och fick flyga kortaste vägen hem vad så klart kostade. Men annars har det alltid funkat bra. I år känns det bättre att ha det öppet på grund av vandringens avslut är något osäkert. Antingen blir det hem till GBG med tåg från Fauske eller med flyg från Bodö, beroende på tiden.
Mvh Veni

jag har slutat boka hemresa, eftersom jag aldrig vet exakt, när det blir. Jag flygar upp och tar tåget hem. Ett år fick jag sitta upp hela vägen, men i somras gick det att få plats i sovvagnen. Jag mistänker att i andra halvan av augusti finns det ligg- och sovvagnsplats om man inte resar lördag kväll.

Jag bokar i princip aldrig hemresan i förväg, eftersom jag ofta inte vet säkert på förhand var och när jag kommer att avsluta. Ringer när jag kommer in i täckning igen, vilket oftast blir dagen före. Enda undantaget är om det rör sig om t.ex. ett stugvärdsuppdrag med både fast sluttid och slutpunkt.

Någon gång har detta inneburit sittplats på hemvägen, men jag tar hellre det än att tvingas lägga om rutten/farten/dagsturerna för att jag inte varit förutseende nog i planeringen, eller p.g.a. plötsliga händelser under turen.

Har alltid bokat hemresa och har oftast tid att passa hemma efteråt så jag får anpassa turen istället för hemresetiden. Om du ha rbokat när du tror kan du ju kanske boka om ifall det blir ädnrade planer - eller är ombokningsbart dyrare än obokat med kort varsel?

/Patrik

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg