Hellasgården - pust,.

Jag lovade i svagt ögonblick min polare att cykla vättern MTB med honom.
Detta hände för drygt en månad sen och sen dess har jag cyklat både kortare och längre sträckor i lättare terräng. Idag tänkte jag cykla en ny tur och satsade på ett varv runt Källtorpssjön (Sjön bakom hellasgården i Sthlm)
Oj, oj, hade någon filmat det hade jag garanterat vunnit i ngt "dolda kameran" program.
Jag ramlade hit och dit mao. jag flög runt som en vante på stigarna (följde gul markering).
Jag är inte feg utan vågar oftast stå på, men det var f*n omöjligt. Det värsta var att det fanns cykelspår på stigarna vilket betyder att det faktiskt finns andra som cyklar där.

Vem ni nu är, hur bär ni er åt ?
Går det att cykla rundan utan att bära cyklen mer än 50% av sträckan ?

#jonas

Gula rundan inte helt trivial...

Prova milspåret istället så kommer du känna dig som kung på din mtb. Men se upp, det är många löpare ute de här kvällarna.

Men jo, "vi" cyklar sånt där. Det är det som är kul.
Ju djävligare desto bättre. :)

Niklas

Har aldrig kört milspåret men är inte det gång/löp väg.

Var ute igår och körde BLÅ spåret runt tennisbanan. ca 6 km. Super repa. den är verkligen kul. Precis framme vid hellas och tennisbanor ta hårnål höger på gångvägen, passera pulkbacken på vänsterhand. Om du kör förbi tennisbanorna har du kört fel. Efter ca 200 m kommer en äng på vänster sida. Mitt för ängen går en liten "bro" over diket. Där börjar spåret. Kör rakt över ängen och upp i skogen ( upp över en liten "bro" till sen in i skogen). Där möter du en lång skön backe!

Spåret går sedan i ett vänstervarv, löper bakom tennis banorna och kommer ut vid pulkabacken.

Rekomenderas varmt! Är påtänkt som MTB bana, vet ej om det blev nåt. Erstaviks Bonden som äger mycket utav hellas är inte särskilt förtjust över MTBarna vet jag. Det krävs att han gillar ban iden för att den skall bli till. Han äger minst hälften av marken.

Du som önskar en bana gå in vid bastun på hellas och tala dig varm! (eller ta en bastu... :)

Posta varv tider på banan! Vore kul att han ågon att gämföra sig med. Skall klocka nästa gång!

Tja/Petter

Länk till hellas hemsida:
http://www.hellas.a.se

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
spindelen Blåmarkerad led i Hellasgården Mountainbike 5

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg