Helgvandring?

Någon som är sugen på en helgvandring nu i höst? Kanske Bohusleden uppåt norr om Uddevalla i kynnefjäll (heter det väl?) och kanske sova över på vandrarhem (ska finnas ett där i krokarna)?
 
Hej!
Här kommer ett ngt sent svar men jag undrar vilken del ni gjorde?
Funderar själv på att göra en helgvandring med utgångspunkt uddevalla-trakten och gå antingen söderut eller norrut på bohusleden.
tältade ni eller sov ni på vandrarhem el dyl?
mvh anna
 
Hej Anna. Jag har också funderat på Bohusleden men inte förrän start 2:e januari och sen övernatta en eller två nätter i tält med start i Kungälv för att gå norrut, för det är dit jag kom sist. Mitt första mål var att gå hela vägen till Uddevalla men så mycket tid har jag inte. Hur långt tänker du gå? Kanske kan vi slå våra ryggsäckar ihop?

/Valter
 
Hej,

Blev ingen vandring på Bohusleden utan vi tog en sväng i Risveden (fantastisk natur och orört..dit vill jag igen) samt sandsjöbackaleden.

På försommaren var vi några som gick 4 mil från grandalen till Lilla Edet...ett rejält dagsäventyr i urskogsmiljö, orört och med vildmarkskänsla. Rekommenderas...men det tar en hel dag.

Några övernattningar har det ännu inte blivit på bohusleden men skulle vara kul att göra i vår. Får se om man får med sig några då:)

Annars har jag vandrat/sprungit de flesta etapper söder om Uddevalla.....så de norra delarna lockar...
 
jag vill gärna gå med en helg. Eller en vardag också om någon vill. Jag bor i Göteborg, har bil och allt så kan ju förflytta mig en bit. Jag jobbar varannan vecka, och är ledig varannan vecka :) Tänkte att jag skulle vilja ta Bohusleden hela, fast i bitar då förstås.
 
Jag gick Kungälv - Uddevalla på 38 timmar med minimal packning, trekkingskor och cykelbyxor. Kanske inte utrustning som funkar nu på vintern fast än så länge verkar det ju inte bli någon snö så kanske bara behövs tjockare sovsäck.

Vindskjulet vid Rödvatten (etapp 9) var i bra kvalité sist jag passerade och risken att det är upptaget på natten så här års borde vara minimal.
 

Liknande trådar