Helags?

• Trådstartare john_strand@yahoo.se (John)
  • Start datum

john_strand@yahoo.se (John)

Gäst
Tittade i Hillebergs produktkatalog och ser att Helags har utgått ur sortimentet. Någon som vet varför? Jag har själv alltid gillat modellen.

anders.eriksson@mbox343.swipnet.se (Anders. E)

Gäst
Ekonomi...

Hilleberg framställs alltid (med rätt) som leverantör av hökvalitativa produkter. Men inte ens Hilleberg skulle fortsätta att sälja något de inte tjänar pengar på, vilket troligtvis är den främsta orsaken till att Helags lagts ner (företag drivs ju som bekant av endast ett skäl, så även Hilleberg, att tjäna pengar). Enligt den principen borde rimligen Unna vara nästa tält att gå i graven, då det ju ersatts av den mer flexibla modellen Niak. Unna blir kvar tills dess man "tagit hem" utvecklings- produktions- och marknadsföringskostnaderna. Därefter kan man tänka sig att en mindre och lättare modell av Saivo dyker upp vilket troligen kommer att leda till att Staika får stryka på foten och lämna "scenen". Med ovanstående vill jag inte framställa H-berg i dålig dager, men det är så att inget företag, vare sig det är H-berg, Volvo eller Ericsson kan existera genom att tillverka och sälja högkvalitativa produkter, det lever ingen på. Det viktiga är att man kan tjäna pengar på det man gör, det är kärnan i allt företagande, så även för Hilleberg, allt annat resonemang är "kosmetika". Men jag håller med dig, Helags är ett himla fint tält!

Anders

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg