Låter som en helt värdelös plan. Eller vill du gå ner snabbt i vikt fungerar det självklart men vikten kommer snabbt tillbaka när du slutar.
Jag har själv haft mycket problem med vikten och kämpat sedan 2018. En sak jag med 100% säkerhet kan säga är att det praktiskt taget är omöjligt att gå ner i vikt VARAKTIGT och under lång tid med träning. Vikten handlar mer om det du äter. Sen är träning självklart viktigt i sig, men ät bra och varierad mat och rör på dig så kommer du gå ner i vikt.
Om jag ska summera vad jag lärt mig på 6 år är det följande.
- Att gå ner i vikt handlar om goda vanor. Byta ut dåliga alternativ mot bättre och äta så hälsosamt det går.
- Det kommer finnas dagar när det inte går och man kommer vräka i sig skitmat. Då får man fan inte ge upp utan försöka hitta tillbaka så fort som möjligt, ju snabbare ju bättre.
- Ingen är perfekt, det går inte att börja från dag 1 och tro man kan och vet allt. Jobba sakta och gör små förändringar. Vi är lika men ändå olika, gå din egen väg och gör det som fungerar för dig.
- Dieter, och annat trams är bara kasta i sopkorgen direkt. Ät vanlig mat som är varierad.
- Tänk långsiktigt, sätt mål och delmål.