Heat Pal

Tänkte köpaen heat pal för kojvistelser ,vakkoja och tält (kåta).
Är det någon som har erfarenhet av en sån ? Hur går dom att laga mat på ? Går värmen bra att reglera ?

Slutfruset ?????????????

Jag har inte själv använt Heat Pal. Men eftersom vi använder en kåta har jag kollat upp den som potentiell värmekälla och kök.

Det är i ett stationärt arrangemang som den kommer till sin rätt. Vikt strax över 2 kg, exklusive sprit, stor som en hink. En full tank, en liter, räcker 5 timmar på max. I bränlebehållaren ligger en svamp som suger åt sig bränslet. Vad jag såg så går lågan lätt att reglera. Lite mer "smäck" betonad när man granskar den på nära håll, än när man ser den på bild (ungefär samma känsla som när man först såg Explorer- köket på bild, sen vid en granskning märker den något rassliga lösa kranen som inte satt precis dikt). Den verkar dock praktisk både att laga mat på och ha som värmekälla om man inte ska bära omkring på den.

Anledningen till att vi inte använder Heat Pal är att dels att vi vandrar med kåtan, dels att den öppna elden i en kåta är så mycket värd. Men för exempelvis ett gömsle har jag inte sett något bättre än Heat Pal.

Du har mer info om den på t.ex: http://www.moskoselkatan.se

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg