Head

Hej
Eftersom jag bott i sydligare nejder ett par år så har jag knappt åkt nånting på en 5-6 år och har distanserat mig helt från teknikutvecklingen. I dag lånade jag dock ett par Head C200 och ska testa dom i morgon eftersom jag är sugen på att byta ut mina gamla Salomon Force 9. Om dom är okej så funderar jag på att lägga ett bud men har dålig koll på vad dom kan tänkas vara värda. Dom är i bra skick. Vet inte heller om dom passar mig. Trots att jag inte åkt på ett tag så har jag tidigare åkt väldigt mycket, ca 25 år, och vunnit bland annat svenska cupen i puckel som junior så jag vill inte ha vilken skit som helst. :) Jag kommer väl ffa åka pistat, gillar branta backar, höga farter. Även en del offpist och lite puckel.

Så om nån har några synpunkter på dom så vore jag glad! (Eller kan ge tips på nån annan modell som skulle passa mig).

Sådana här är det:
http://www.snowgalleria.com/dimg/379/thm/t80_315816.jpg

Kolla begagnatmarknaden på http://www.freeride.se (tjänster -> köp&sälj) så får du en uppfattning om pris på begagnat.

Själv åker jag helt annorlunda än du beskriver, så jag kan inte ge nåt bra tips. Testa många skidor...

Det blev inte Head´en. Jag gillade dom inte. Däremot testade jag ett par K2 apache crossfire som var mycket trevliga..

Klokt att inte välja c200 skidorna, lät lite mjukt för dig. K2 skidorna är riktigt sköna att åka pist med, lätt att lägga på kant och ända stabila i fart( ialla falla för mig som är inte är så tung) annars skulle jag rekommedera head monster 82, sköna i pist, både hårt pistat och i mjukare smöråkning. Kanske inte tillräckligt bred midja för "riktig" offpiståkning men en väldigt bra kompromis om man bara ska satsa på ett par skidor,

kör hårt!

Hejs
Håller med tobias, Head Monster 82 är den ulimata "åka hela dan" -skidorna. Testar man andra skidor som tex. Völkl Racetiger blir dom mesiga , men vem orkar åka på ett par Racetiger mer än en timme?
/ janne

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rihckard Head Cyber X90 - skidor? Skidor allmänt 1
olaka Head Monster 70 el 75? plattor? Skidor allmänt 2

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg