• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Hawaii

Tjena!

Funderar på att dra till Hawaii efter sommaren och undrar lite om jobb där. Jag vet att man måste ha visum och sådant för att jobba i USA men jag hade inte tänkt mig något avancerat som produktutvecklare på texas instruments utan mer deltidsjobb på lokala glasskiosken i honolulu, surfa och ha det gött på den lediga tiden i ett halvår eller något sådant. Vad jag undrar är om det är helt uteslutet att jobba på det viset (svart) och om de som äger typ sådana ställen är hårda med sådant (visum) eller om det är skitsamma. Inser naturligtvis at det inte går att kontakta lokala glasskiosken härifrån sverige utan tänkte mer att man drar ner dit kollar om man kan få jobb någonstas och om det skiter sig så åker man hem och har då i alla fall haft en go semester på Hawaii.

Är tacksam för alla svar, funderingar och synpunkter! Även tips om billiga flygresor, billigt boende och om det finns någon bra klättring (helst bultat) i närheten av honolulu uppskattas.

//Mikael