Havspremiär Skellefteå

;-)Härligt, sjön suger i alla dess former. Skridskorna är nyslipade så även vi söderut längtar efter fast is under fötterna. Norrlänning i förskringen, på glid...

Grattis!

I Ludvika/Södra Dalarna dröjer det nog ett tag till. Förra året var premiären 6:e november, hoppas på oktober i år. Shit vad laddad jag är!

I helgen ska jag slöjda en bryningshållare...

Hmm...

Mycket tvärgående sprickor = plurret är nära!
Håller isen att ta sig upp på igen?
Mycket stavar men lite pikar...

Fint såg det ändå ut!
Mvh!

Senast jag badade så kröp vi tillbaka till vakkanten och mätte istjockleken där och den var betydligt mindre än isen på filmen, kom upp på isen med hjälp av att simma upp fötterna + isdubbar. Jag har en 13 liters vattentät säck i min smidiga ryggsäck utan grenrem och den känns väldigt trygg, sedan toppar jag med isdubbar, 15m kastlina och marknadens absolut bästa pikbara stav "Icehunter". Åkningen på filmen är från två dagar och den första dagen höll vi oss pga av vårat goda omdöme endast nära stränderna.

Det är alltid lika kul att kombinera vattensporterna. Det har hänt att jag både paddlat kajak, åkt skridskor, dykt och simmat en del på samma dag och i samma vatten. Det är tryggt med torrdräkt för då kan man leka obehindrat till omgivningens stora fasa.

skridsko1.jpg

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Pelle Bomb Premiär i Skellefteå Långfärdskridsko 2

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg