• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Havspaddling i Umeå området

Hej!

Har precis tagit upp min havskajak till umeå, har bil och takräcke.. och ser framemot att kunna få lite paddling till i höst.. finns det några här i området som paddlar eller vill paddla och kan ge tips på fina områden i närhet.. så hör av er.. vore kul att träffa likasinnade..

Har paddlat i många år.. och gjort flera långa turer året om, men tycker lika mycket om en spontan kort tur en kväll eftermiddag..

Hör gärna av er..
Mvh
Jonas Gillenstrand
070-4915466

Ja, ni som har tips och råd enligt Jonas inlägg får jättegärna skriva i tråden istf att ringa hans nummer, så vi övriga umebor också får läsa! :)

Hej!
Vill ni åka så långt som 10 mil någon helg så rekomenderar jag starkt att fara ner mot Övik. Fortsätt sedan ut mot Gullvik och kör tills vägen tar slut, så är ni ute vid Munkudden. Där finns en fin liten sandstrand att lägga i vid.
Sedan har ni en magnifik paddling där ni kan följa öarna ut mot Trysunda och slutligen Skrubban om ni har vindarna med er.
Det är i mitt tycke en av dom absolut finaste turerna i höga kusten.
Passa er för Skrubban om det blåser upp bara.
Tvärbranta klippväggar rätt ner i havet är inte roligt om sjön ligger på.

Vänliga hälsningar/ Kristoffer

Kontakta kanotklubben

Det finns en kanotklubb i Umeå. Jag har en bekant som paddlar en VKV Måsen med stor behållning i deltat och i den grunda skärgården söder om Holmsund. Det finns grunda skärgårdar vidare mot nordost där jag har åkt skridskor.

Jag inbillar mig att en helgtur till Vasa kan ge fin paddling. Kanske kan man ta kajaken på färjan utan att behöva ta med sig bil. http://www.rgline.se/sv/timetables.asp?docID=221

Thure

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg