Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är det nån som vet om nåt bra havsfiskeställe i Norge där man kan hyra stuga och båt för en rimlig peng? Det bör ligga nånstans mellan Mo i Rana och Narvik.
Tackar på förhand.
Är det nån som vet om nåt bra havsfiskeställe i Norge där man kan hyra stuga och båt för en rimlig peng? Det bör ligga nånstans mellan Mo i Rana och Narvik.
Tackar på förhand.
Jag har egentligen bara havsfiskat en gång överhuvudtaget. Det var vid Saltstraumen, som ligger rätt så nära Bodö. Jag är usel på Norges geografi, men jag gissar (!?) att det ligger mellan Mo i Rana och Narvik...
Saltstraumen kan varmt rekommenderas. Det är ett superhäftigt ställe! Det är världens kraftigaste malström och hela ekosystemet går på superturbo!!! Den som inte får fisk här har förmodligen glömt sätta krok på dragen. Tro mig; nybörjare inom havsfiske som jag är...
Det finns flera logialternativ, bl.a en fiskecamp där man kan hyra rum och båt.
Saltstraumen/Bodö ligger mycket riktigt mellan de orter du nämner.
Gå till google.com och sök på "Saltstraumen". Där får du bl.a träff på http://www.saltstraumen-fiskecamp.no. Det var där vi bodde. Sidan har info om rum, båtar och priser.