• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Harpan

När jag inte är ute i skog och mark, eller läser tokiga inlägg här på Utsidan, händer det att jag lägger Harpan, alltså patiens, på datorn. Någon gång har jag tyvärr sparat ett spel, och varje gång jag startar programmet frågar det om jag vill fortsätta sparad omgång.
Snälla alla, hjälp mig! Hur tar jag bort den sparade omgången? Varken diskrensning, defragmentering eller CCleaner hjälper.
 
Haha, javisst

Inte alls en dum fråga - men den går inte ut, hur mycket jag än försöker. Annars skulle den nog försvinna, det tror jag är riktigt tänkt.
 
Gâ in och ändra inställningarna.
Ställ in att du bara fâr ta om i leken 3 gânger sâ avslutar det väl sig själv.

hmm, mâste nog ta en runda patiens, där sprack dagens arbetsplanering.
 
Inget hjälper!

Igår kväll bestämde jag mig för att kämpa ett tag. Efter en dryg timme av ologiska läggningar fick jag det sparade spelet att gå ut, hurra! Nästa gång kom rutan upp igen... "Vill du fortsätta den sparade omgången". Så den vägen gick inte alls.

Datorn är ett halvår, och fullt modern. Min version av Harpan är lika ny, och ser inte ut som den gamla.

"Gå in och ändra inställningarna", föreslog Gundj. Berätta gärna var och hur, för jag hittar ingen sådan rubrik eller meny någonstans.