Hård rygsäck?

Jag letar efter en ryggsäck som jag inte kan namnet på. Den är lite speciell eftersom den har ett yttre plastskal. Namnet påminner om bumblebee eller nåt...
Blir väldigt glad om nån kan märket på denna ryggsäck!

boblbee

Här hittar du ryggsäcken som du söker efter.
http://www.boblbee.com/
Har själv en som jag är väldigt nöjd med. Man får dock öva sig lite på hur man ska packa den och tänka på att packvolymen inte är så jättestor.
Många som har dem glider mest med dem på stan och jag har inte sett någon som har så mycket repor som jag...
Mvh
Måns

poängen?

Måste bara passa på att fråga vad som är poängen med denna typ av rygsäck? Jag kan tänka mig att de är grymma som pulkasubstitut men sen då??? Vad är de i övrigt bättre till än en "vanlig" rygga?

/Andreas

Vad är de till för?

Hej, jag har länge sett folk på stan med sådana ryggsäckar och alltid undrat vad de är till för! Är hårdplastskalet i stället för ryggskydd vid tex utförsåkning eller vad????

Undrar
/Magnus

Helt rätt.

orchid; sa:
Jag antar att de är bra om man har elektronik som en bärbar dator eller liknande.

Du har helt rätt Mattias. Man stoppar allt som man är rädd om i ryggsäcken. Den har ett speciellt fack för bärbardator närmast ryggen, vilket gör att det är i princip omöjligt att skada datorn.
Sedan så har den massa smarta fickor på insidan som gör att man kan organisera upp det mesta. Det är också ett stort plus att man får insyn i hela ryggsäcken när man öppnar den. Förut när jag hade alla mina pärmar och papper i en vanlig softpack så var det en gröt av skrynkliga papper i botten som man aldrig kunde hitta, men nu är det ordning.

Får dock säga att den är jobbig att bära längre stunder. Alltså om man går med den en hel dag så brukar jag få värk i axlarna, men det är kanske bara jag som upplever det.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
trod Hård (fodral) förvaring för goggles? Utrustning allmänt 4

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg