• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Har ni sett någon grandödare springa omkring i Göteborg?

Jag misstänker att det borde röra sig om någon som figurerar i såväl UL- som knivtrådarna. Kniv för att döda granarna, och ul för att vara snabb och mobil...
Bara att börja detektivarbetet!
 
Jag tycker att det är solklart vad som gäller:
1. Om man har en park- och naturförvaltning så bestämmer den vad som är naturligt.
2. I kommuner som saknar en sådan förvaltning så bestämmer naturen själv vad som är naturligt.
Jag tycker absolut inte att det ska ske någon ekologisk rensning av lövträdsfundamentalisterna i våra skogar. Barrträd måste få finnas. En mindre gallring kan tolereras annars så ser man inte skogen för alla träd, det vet ju varenda kotte.
 
Jag vet inte. Hur ser en hatisk grandödare ut?

Förresten så tycker jag inte han verkar så flitig. 2300 träd på 6-7 år blir ungefär ett träd om dagen. Ganska slött tycker jag.

Så typiskt svenskt, allt ska vara så laaagom och inte ska man förhäva sig heller. Bortskämda snorvalpar som anser sig förtjäna applåder för ett halvdant dagsverk...Knappast hatisk, lite småputt möjligen.


peter
 
Uppföljare

Efter "Män som hatar kvinnor" kommer "Män som hatar granar"? Eller "Kvinnor som hatar granar"? Eller så är det kanske "Män som hatar kvinnor som hatar granar"? Eller "Män som sågar grenar"? Eller...
... så är jag bara trött... ;-)