Har ni åkt än?

Undrar om ni har gjort några premiäråk ännu?

Själv var jag ute i helgen på en sjö norr om Sandviken i Gästrikland. 7 cm kärnis var det då men nu verkar det bli sämre väder tyvärr.

Mvh Tomas

Ånsjön

novas husse; sa:
Undrar om ni har gjort några premiäråk ännu?

Själv var jag ute i helgen på en sjö norr om Sandviken i Gästrikland. 7 cm kärnis var det då men nu verkar det bli sämre väder tyvärr.

Mvh Tomas

japp, Ånsjön i Lördags, inte så bra, 1 dec is, med 5 cm snö på.

//Micke

Historiskt!

Att företag en skridskotur på 5 cm tjock kärnis bara 6 mil nordost om Göteborg så tidigt som 24 oktober är mer än historiskt! Vi kände oss som ynglingar medan levnadslusten fördubblas. Isen sjöng och knakade medan vi gled fram i ett försök att hinna ifatt sprickorna som slog upp framför oss med jämna mellanrum. Det var lika tröstlöst som att jaga ifatt våra egna skuggor, men otroligt spännande.
Troligen håller isen här även kommande helg, trots det milda vädret. Men, det finns som sagt ett men! Ska ta mig en titt nu på fredag inför en ev helgtur.
Hälsar
Inge Bäckström
Göteborg

Premiär 26/10

I söndags på Stava Långsjö strax norr om Stockholm. Två havsörnar spanade in vår fika, kanske var de kaffesugna? Hursomhelst skön känsla att säsongen har börjat! Nu är det stor risk att isarna töar bort här i trakterna innan veckoslutet tyvärr.

Staffan

Re: Re: Premiär 25/10

pekvirk; sa:
Varför har du monterat pjäxan så bak på skridskon? Fin premiär i alla fall.

Mycket enkelt, jag var tvungen att åka på mina vårskridskor då då alla mina höstskridskor i verkstan på uppgradering.

Det fungerade huffsat på det var så litet åkområde, men jag skulle verkligen vilja ha haft mina höstgrillor med liten anfangskonstant och litet n10.

Re: Re: Re: Premiär 25/10

boe skates; sa:
pekvirk; sa:
Varför har du monterat pjäxan så bak på skridskon? Fin premiär i alla fall.

Mycket enkelt, jag var tvungen att åka på mina vårskridskor då då alla mina höstskridskor i verkstan på uppgradering.

Det fungerade huffsat på det var så litet åkområde, men jag skulle verkligen vilja ha haft mina höstgrillor med liten anfangskonstant och litet n10.

Jag tycker att foten kan ligga på mitten året runt. Har inte haft några problem på våris heller.

Hörru Bo, när tänker du lätta på förlåten kring dessa nya skridskoprototyper?
Du får se upp så att inte fotograferna ligger i vassen kring Lissma Kvarnsjö för att ta smygbilder på prototyperna när det fryser till igen, kanske dags för lite förvillande silvertejp i linje med vad biltillverkarna håller på med.

-Palle

Skridskomässan

Palle_Z; sa:

Vi jobbar hårt för att kunna låta förhängena falla på Skridskomässan innan Klubbens årsmöte. För er som inte kan närvara under mässan kommer de såklart även att publiceras på http://www.snabelslash.com/bo 20 Nov. Ett mycket begränsat antal beställningar kommer att kunna tas upp.

/Bo

Re: Skridskomässan

boe skates; sa:
Palle_Z; sa:

Vi jobbar hårt för att kunna låta förhängena falla på Skridskomässan innan Klubbens årsmöte. För er som inte kan närvara under mässan kommer de såklart även att publiceras på http://www.snabelslash.com/bo 20 Nov. Ett mycket begränsat antal beställningar kommer att kunna tas upp.

/Bo

Det kanske är lämpligt att stara en ny tråd? Min fråga var om folk hade varit ute åkt skridskor än, inte hur skridskorna såg ut även om det säkert är ett intressant ämne.

Tomas

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg