Jag har efter att ha sprungit Lidingöloppet (nästan två månader sedan) fått en skadeliknande värk på utsidan/kanten, lite bakom höger knä varje gång jag löptränar. Jag har aldrig haft liknande problem tidigare. Det är andra gången jag springer loppet och sist så hade jag inga problem alls efteråt. Jag har hört talas om löparknä men jag är inte säker på om det är det jag har. Jag känner ingen annan som har det så jag kan inte fråga. Jag har gjort några stretchövningar som jag hört ska hjälpa men utan resultat. Nu en och en halv månad efter loppet så har värken avtagit men den återkommer svagt och irriterande under varje löppass. Och jag känner av det dagen efter ett pass när jag går ner för trappor, inte upp. Jag har sprungit i andra skor också men det gjorde ont ändå så skorna är det nog ingen fel på. Precis efter ett pass har jag en ömmande värk när jag böjer och stäcker ut benet upprepade gånger. Är det någon som kan upplysa mig om vad det kan röra sig om för skada så att jag kan ta och behandla det på rätt sätt? Måste tillägga att jag vilade två veckor efter loppet, och sedan två veckor efter första känningen, och sedan två veckor till. Det har blivit bättre av vilandet men nu känns det som om det inte blir bättre än såhär.
Om jag nu har löparknä. HUR blir jag av med det snabbast möjligt? Jag mår psykiskt väldigt dåligt av det här.
Om jag nu har löparknä. HUR blir jag av med det snabbast möjligt? Jag mår psykiskt väldigt dåligt av det här.