Funderar på att åka dit och vandra/bara vara under några dagar? Nån som vet mer och kan ge tips/råd etc?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Haparanda-sandskär i september?
- Trådstartare Staffan Andersson
- Start datum
avslutad210712
Gäst
Beror lite på vad du undrar över.
Har för mig att du fiskar en del och kan väl nämna att vi förut (sent) på höstarna fiskade rätt mycket med nät ute vid Sandskär och det kunde ibland vara riktigt bra med havsöring. Vet dock inte hur det är med förbud mot nät/spö-fiske nuförtiden men det vore skoj om någon testade med spö.
Har för mig att du fiskar en del och kan väl nämna att vi förut (sent) på höstarna fiskade rätt mycket med nät ute vid Sandskär och det kunde ibland vara riktigt bra med havsöring. Vet dock inte hur det är med förbud mot nät/spö-fiske nuförtiden men det vore skoj om någon testade med spö.
Den här gången hade jag inte tänkt fiska, bara myspysa med mitt sällskap Hur stor är ön egentligen, räcker den till för att knata omkring på en förlängd helg eller kommer jag att komma ifatt mina egna fotspår allt för fort?
avslutad210712
Gäst
Förut när vi tältade brukade vi tälta på norra änden, det långsmala otroligt fina sandrevet, och sen brukade vi ta en promenad till södra änden där hamnen är och där turbåten troligen lägger till om Ni åker med den. Fram och åter gör man det utan problem på en fm eller em så visst finns det risk att en långhelg kan kännas för lång. Men å andra sidan finns det en del annat att gå runt på bla en urasp-skog om jag minns rätt. Dessutom brukade vi aldrig vandra runt på södra änden utan vi gick bara fram och åter så går man omkring så kan man nog fylla en helg trots allt. Men glöm inte kameran för det finns en hel del att fota där tex en fin liten gammal träkyrka.
Om Ni skall åka egen (liten) båt dit ut så är det nästan ett krav att det är väldigt lugnt inne vid land för sjön gräver ordentligt därute på hösten. Och åker Ni egen båt är det inte helt fel att besöka lite fler öar därute som Malören, Seskarfuruö etc.
Om Ni skall åka egen (liten) båt dit ut så är det nästan ett krav att det är väldigt lugnt inne vid land för sjön gräver ordentligt därute på hösten. Och åker Ni egen båt är det inte helt fel att besöka lite fler öar därute som Malören, Seskarfuruö etc.
Tack för inputen! Vi får se var vi hamnar, det kan bli Muddus också
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg