Hanwag Wide?

Hej! Var inne på Outnorth igår och provade tre olika kängor. Av de jag provade kändes ett par Hanwag bäst (jag tror att de hette Hanwag Wide någonting). Men jag har aldrig haft riktiga vandringskängor förut så jag skulle vilja veta lite saker.

1. Är det någon som har haft dessa kängor och kan berätta om sina erfarenheter?
2. Hur länge ungefär kan dessa kängor hålla? Är inte stenrik direkt så vill inte lägga tvåtusen kronor på kängor som jag måste byta om ett par år igen..

Tacksam för svar!

Tror antagligen att modellen hade någon ytterligare beteckning. Utan denna är det svårt att veta vad det var för kängor du tittade på. (Wide brukar bara stå för att skon är extra bred, kan finnas för alla modeller.)

Själv använder jag ett par Hanwag Rotpunk som jag är otroligt nöjd med. Har högt förtroende för märket och deras produkter i allmänhet.

Hej!

Jag har jättebreda fötter och köpte ett par Hanwag Alta Bunion (för oss med hallux valgus) för ett tag sedan. Personligen tycker jag att de är de skönaste kängor jag gått i. Jag har inte ens behövt gå in dem, de satt som ett smäck från första början. Det säger en hel del då jag har fötter som får skavsår av minsta lilla. :)

Har iofs inte testat andra märken, men jag är i alla fall väldigt nöjd.

//Caisa

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg