Handukar

Någon som kan berätta mer om dessa otroligt dyra handukar som väger lite och suger bra enl reklamen...
Typ disktrasa.

Jag köpte en Pack towel vilket jag ångrar. En väldigt dyr disktrasa. Finns mycket billigare i vilken mataffär som helst. Där emot är deras hälla riktigt smidig, i och för sig enkel att fixa själv(hällan är öppingsbar med en tryckknapp vilket gör att man kan hänga den i nästan vad som helst)

Relags handuk

Jag har en jättebillig Relags handuk som kostade typ 40kr. Den fungerar väldigt bra. Använder den jämt när jag reser, tränar, campar etc.

Jag har sagt det förr och säger det igen:

Om man vill ha exakt samma material som i en dyr Pactowl (och inte en gummiaktig Wettex) så finns det på de flesta marknader och i många "prylaffärer".
Ni vet de där orange "mirakeltrasorna" som säljaren brukar torka upp utspilld Cola med på en heltäckningsmatta... same same.

Det är klart billigare än också "Relags". Två för en tjuga, typ.
Kvalitet och funktion är som sagt exakt densamma som i en Pactowl.
Har man tur hittar man en snygg ljusblå istället för den gula.

avslutad210712

Gäst
Nordesjö; sa:
Jag har sagt det förr och säger det igen:

Om man vill ha exakt samma material som i en dyr Pactowl (och inte en gummiaktig Wettex) så finns det på de flesta marknader och i många "prylaffärer".
Ni vet de där orange "mirakeltrasorna" som säljaren brukar torka upp utspilld Cola med på en heltäckningsmatta... same same.

Det är klart billigare än också "Relags". Två för en tjuga, typ.
Kvalitet och funktion är som sagt exakt densamma som i en Pactowl.
Har man tur hittar man en snygg ljusblå istället för den gula.

Fast sen tillkommer resan till marknaden :)

Clas i sjön

har ett set med mikrofiberdukar. 3 st för 59 kr. Jag har använt mina ett par år. Utmärkt vid utebad, i plurrningspackningen vid långfärdsskridsko, i kajaken träningsväskan etc. http://www.clasohlson.se artikelnummer 34-4726

Tycker dessa är bättre än den pactowel jag har även om de är lite mindre.

Thure

Jag har slängt mina gamla Pactowl, nära nog oanvända. De tog bara plats hemma, och aldrig följde de med ut heller. Jag tycker inte att de torkar lika bra som frotté.
På vandring tar jag med ett par vanliga frottéhanddukar, de mest slitna jag har. När en är blöt så tar jag den andra. Ibland eldar jag upp dem på slutet, ibland hamnar de som trasor i bilen.

Utan att ha sett Clas O modellen är det nog inget som hindrar att man tar och syr ihop 2 eller flera stycken om man tycker 1 är för liten.

Jag har sytt ihop några stycken av den modell från ”krims krams marknaden” som Martin Nordesjö förslår.

Enligt ett dokument i datorn ”Handduk Viskos75*118 cm av hoppsydda vikt 120 g”. Är (var) tillräckligt stor för att kunna byta om ”anständigt” på en offentlig badplats.

Enda ”problemet” är att handduken inför denna sommar är försvunnen. Kanske råkade jag glömma den vid sista gången jag badade förra sommmarn, kanske har någon lagt beslag på den när jag haft den på tork i tvättstugan. Jag vet i sjutton.

Men om en månad är det marknad igen och då får jag väl passa på att köpa några nya, blå om det finns.

Per

Jag har en liten handduk på 40x80cm från Sea to Summit som jag är mycket nöjd med. Den tar nästan ingen plats och är inte så tung heller. Den suger upp vatten bra och går att vrida ur så att nästan allt försvinner. Använder man den efter en dusch behöver jag vrida ur den en gång efter halva kroppen ungefär, men det gör man ju så gärna. Skulle kanske gå att minska ner den ytterligare också..

Idioti?

Hemtex har små 'puckar' som det finns en handduk i.
Ska bara läggas att 'växa' i vatten,och vara klara att torka sig med.
Undrar om nån har tänkt för mycket eller för lite?

peter

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg