Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Handskar för vinterfiske...
- Trådstartare maskon
- Start datum
Skönheten sitter inombords, sägs det, man lär sig med åren.he he
Jag använder ett par så kallade torgvantar, med avklippta fingertoppar, köpta för länge sedan, i nån jaktbutik.
Dom är ganska tunna, men tätstickade, i nån ylleblandning. Helt ok för landfisket, håller värmen hyggligt, även som blöta.
Fiskar du från båt, eller flytring, blir de inte tillräckliga. Då kan jag rekommendera sk seglarhandskar i torgmodell.
Tillverkade i tunnt skinn, bra feeling och grepp.
Det är åtminstone vad jag använder.
/Björn
Jag använder ett par så kallade torgvantar, med avklippta fingertoppar, köpta för länge sedan, i nån jaktbutik.
Dom är ganska tunna, men tätstickade, i nån ylleblandning. Helt ok för landfisket, håller värmen hyggligt, även som blöta.
Fiskar du från båt, eller flytring, blir de inte tillräckliga. Då kan jag rekommendera sk seglarhandskar i torgmodell.
Tillverkade i tunnt skinn, bra feeling och grepp.
Det är åtminstone vad jag använder.
/Björn
Jag köpte ett par billiga ron thomson handskar i neoprene med gummi på handflatssidan på fiskar och fiskare i Malmö i Neoprene. Dom använde jag hela förra vintern under ruggigt väder i Skåne utan att frysa särskilt mycket. Mycket prisvärda.. tror jag betalade 125 pix för dom. Men jag skulle tro att dom flesta liknande handskar är bra...
Hittade detta, när jag kollade ryggsäckar.
http://www.recon.se/Handskar/handskar_start.htm
Klart intressant, för oss flugfiskare.
/Björn
http://www.recon.se/Handskar/handskar_start.htm
Klart intressant, för oss flugfiskare.
/Björn
Jag hade ett par torghanskar i fleece från loop förut. Tappade dessa på under en flygtur till arvidsjaur och ångrar mig bittert att jag inte kollade att jag hade allt med mig innan jag klev av planet!
Dessa var helt perfekta. Visst blev det kallt men de bromsade värmeförlusten så pass att man kunde fiska ytterligare en halvtimma innan man tog kaffepaus... De var betydligt tunnare än scierras liknande handskar och man hade fortfarande sjysst känsla för spöt. Rekomenderas!
mvh/samme
ps. om du ska köra med neoprene så får du nog leta länge innan du hittar ett par som ger dig bibehållen spökänsla
Dessa var helt perfekta. Visst blev det kallt men de bromsade värmeförlusten så pass att man kunde fiska ytterligare en halvtimma innan man tog kaffepaus... De var betydligt tunnare än scierras liknande handskar och man hade fortfarande sjysst känsla för spöt. Rekomenderas!
mvh/samme
ps. om du ska köra med neoprene så får du nog leta länge innan du hittar ett par som ger dig bibehållen spökänsla
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Vinterfiske kring Tjärnberg..... | Fiske | 2 | ||
Vinterfiske i Vuoggatjålme | Fiske | 2 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg