Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är det bara mina handleder som gått åt helvete av klättringen eller är det ett vanligt förekommande broblem?
Nån som har nåt tipps på övning / skydd? Har funderat på vulkanskydd men fan vad klumpigt det måste bli...
Jag har faktiskt också problem med handlederna, och då särskilt när jag ska göra långa reach till hyllor på bra slopers och belasta dem hårt... Då kan jag ralma av på grund av smärtan i handleden... Ibland känner jag även av det i motsatt riktning när jag pckar ryggan... När jag ska trycka ner grejorna kan det "klonka till" och göra skitont!
MEN
Jag tror jag har kommit fram till att det inte beror på klättringen utan på tangentbordet. Det uppkom den här våren då jag spenderat orimligt med tid framför datorn. Efter två intensiva klätterveckor i Frankrike var dock smärtan helt borta och jag kunde klättra nästan helt obehindrat ...
Tillbaka vid skrivbordet börjar det kännas igen ...
Upptäckte att tejpning med vanlig sporttejp fungerade aldeles utmärkt, det supportade handleden bra och tog bort smärtan. Om man drar ett varv över handen mellan tummen och pekfingret också upptäckte jag att man kunde få mycket stöd vid tunn listklättring också, som avlastade underarmarna...
Många skulle nog betrakta det som fusk men jag skyllde på handleden