Nu har jag handlat...
Sådär jag, dags för uppföljning.
Som sagt så la jag en beställning hos CC 2002-08-08
Leveransen fick jag 2002-09-05. Alltså en leveranstid (ink betalning) på drygt en månad.
Dom lovar på sin webb att det är 3-9 dagars leveranstid.
Fick jag besked om att det skulle bli försenat? Nope.
Endast när jag mailade dom så fick jag reda på att det var problem, och att leveransen skulle bli sen.
Detta skedde tre gånger!
Så slutsatsen blir (för mig) att CC har låga priser, långa leveranstider och ett dumt system för betalning (för konsumenten). Behöver man grejjorna till ett specifikt datum så rekommenderar jag att man handlar någon annanstans. Är priset viktigare än leveranstiden så är CC definitivt värda att titta på.
Det som stör mig allra mest är avsaknaden av information. Hade dom informerat att det skulle ta 1 månad så hade jag vetat det, och ifall dom hade informerat mig om leveransstörningar så hade jag inte heller reagerat. Men som dom behandlade mig så blir man bara irriterad.
Kommer jag att handla på CC igen? Ja, troligen.
I de fall där det inte är akut eller när de är avsevärt billigare (och jag inte har bråttom) så kommer jag nog att i alla fall att ha dom med som möjlig leverantör.
Dessutom, en stor eloge (till Johan) för att de erbjöd mig att låna ett framhjul av dom till Finnmarksturen.
/Mattias