Halvårskurs!

Är det någon som gått halvårskursen på nordnorsk klatreskole? Vad tyckte ni om kursen?

Är det någon annan som gått någon kurs där är ni också välkomna att skriva vad ni tyckte om skolan!!!

Re: finns det nån hemsida

Jepp!
http://www.nordnorskklatreskole.no/side2.html
-p-
ps. Ett kort kurs, en vecka, för flera år sedan. Lavinkurs och prova-på-isklättring. Konceptet blev väldigt personligt: jag å min kompis, och en instruktör. Detta var vi väldigt nöjda med. Men det säger närmare ingenting om den grejen som trådskaparer än intresserad av... Grymt vacker och åtråvärd natur! Åk dit!

låter intressant ju..

behöver man införskaffa sig all utrustning först.. annars är ju 40 000 rätt överkomligt pris för att få göra nått kul i ett halvår..

Re: låter intressant ju..

T.Setterborg; sa:
behöver man införskaffa sig all utrustning först.. annars är ju 40 000 rätt överkomligt pris för att få göra nått kul i ett halvår..

Jag mailade dem och kollade lite grejer... så här svarade de:
Hei Krister.

Du må ha personlig utrustning for klatring og ski. Alt spesial utstyr samt tau og sikringsmidler og lignende holder vi. Turen til Frankrike er inkludert. I Lofoten bor man på klatreskolen i to eller firemannsrom.

Nivået varierer, men vi er påpasselig med å få folk med stort sett
samme nivå på samme kurs.

Halvårskurs

Har jobbat en del på klatreskolen (inte på halvårskursen) men på sommarkurserna. dom jag har pratat med som har gått halvårskursen har varit nøjda. Duktiga instruktører.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mattias_uno Halvårskurs på ordnorsk klätterskola? Klättring allmänt 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg