Bygg ett själv!
Jag gjorde ett själv när priserna på alla andra var på tok för höga enligt mig.
Jag har en sporttouring hoj (Suzuki Rf900R) där jag med en aluminiumplåt 1,5 mm (Clas Ohlson) böjt till den (efter Etrex Vista), klätt med självhäftande filt och tillverkat ett fäste av ett rostfritt stag (packethållarfäste till MTB cykel). Staget fästes med 4 st M5x16, bricka, mellanlägg av neoprene material (fynd på byggarbetsplats), bricka och låsmutter. Neoprenet för att få en viss dämpning av konstruktionen.
Detta monterades sedan i styränden med en lång M6 bult, gummi (slang från OKQ8),bricka, gummi, bricka,gummi, bricka (detta träs in i styret). Slutligen sätts en stor bricka som är större än styrets yttre diameter. På med mutter och dra åt. Gummit expanderar i styret och du får en fast ände att montera staget på.
Det fungerar suveränt för mig även på riktigt dåliga vägar.Dämpningen behövs annars vibrerar fäste och Etrex så mycket att man inte ser.
För säkerhets skull har jag monterat dit en säkerhetsband mellan Etrex och styret om något skulle vibrera loss eller gå sönder. Har dock aldrig behövt ytnyttja den.