Halkskydd

Hej.
Jag undrar om det finns någon som har bra tips på lämpliga halkskydd.
Jag har hittat två alternativ, som jag skulle vilja få mer information om. Vilka är bäst att använda till löpskor? Finns det fler alternativ (jag tänkte inte köpa ett par skor -typ Ice Bug)
Jag vill hitta ett par billiga överdrag eller motsvarande för löpning.

http://www.addnature.com/product.asp?dept_id=0&pf_id=4244&mscssid=BDTDT3FTW26W9LQHCRT11FGFB5F142T7

http://www.jula.se/Butik/default.asp?OrderId=458604876&url=docs/produkt.asp?pf_id=SE-919020&dept_id=

Hej,

Jag har Jula-varianten, även om jag köpte dem på Biltema för 49:-. Exakt likadana som de som säljs på Löplabbet för 250. Funkar utmärkt på snömoddiga motionsspår, på asfalt känns de obehagliga eftersom dubbarna inte kan tryckas in (som jag antar att de kan på typ IceBug). Jag är iaf helnöjd med dem!

Olle_Eri; sa:
Perfekt.
Tack för infon och tipset.
Jag ska kolla på Biltema också.
Kanske även finns på Clas Ohlsson...

Jag var inne på Biltemas hemsida, men hittade inga halkskydd. Om det är någon som vet om Biltema har dem och vad de kostar, kan v´ni väl meddela mig?

Snällvariant av stegjärn!

För ca 10-12 år sedan köpte jag ett "stegjärnsliknande" halkskydd för ca 250 kr i en fiskebutik i centrala Uppsala. Nu hittar jag inget märke på dem, men eventuellt kan tillverkaren vara ABU-Garcia!

Dessa halkskydd har verkigen varit suveräna för säkra promenader när det är ren isgata ute (vilket det ofta var på "mina" branta promenadstigar i Ultunaområdet -som varken saltades eller sandades :)). Just a walk in the park...

Tyvärr är halkskydden lite bökiga att sätta på skorna/stövlarna och kan ibland lossa under promenaden :( - men vilket grepp! :)

Sammanfattningsvis är geppet enormt! :) Helt andra doningar än de "halkskydd" som vanligtvis säljs över disk!
/Niklas

Jag har både Biltemas halkskydd och sportaffärernas Spiky och Spiky är mycket bättre. Gummit är mjukare vilket gör att de sitter stadigare på skon men, viktigare, Spikys dubbar är smalare och spetsigare och ger därför ett mycket bättre grepp. Med Biltemas glider jag fram om det är isigt medan Spiky greppar.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg