haglöfskedja som sprack

Jag köpte en Haglöfsjacka för 2,5 år sen.
En sharkfin hood för en summa som för mig känns rätt svindlande när det gäller kläder.
Jag trodde att jag då skulle få en jacka för väldigt många år frammåt.
Jag tycker om den och trivs med den men är grymt besviken på att den inte verkar hålla.
Dels så spricker dragkedjan upp (trots att den är av märket YKK) Dels så lossar vissa "sömmar" som verkar vara någon slags limningar. Ändå har jag tvättat för hand de gånger jag tvättat den.
Nu är jag inne på att låta en sömmerska byta dragkedja men behöver lite råd och tips.
Kan man gå till en "vanlig" sömmerska (om det finns sådana)?
Var får man tag på en likadan dragkedja? Denna är någorlunda vattentät.
Vad ska man göra åt "sömmarna" som går upp?

Bilagor

• DSC_7549.jpg
    DSC_7549.jpg
    24.4 KB · Visningar: 1,573
  • DSC_7550.jpg
    DSC_7550.jpg
    70.6 KB · Visningar: 1,459
Haglöfs

Jag har använd Haglöfs dom senaste 20åren nu är det slut med det.
Jag köpte en jacka den kostade 4500kr förra året av dom 3st jackor höll i 3 månader. Dom vägrade att svara på mejl Spotaffären fick betala en ny jacka för Haglöfs vägrade. Vi byter drag kedjor på jobbet ca 6 om dagen. Den plastade kedjan är skit oavsett klädmärke. Jag kommer aldrig mer att köpa något från haglöfs.

Jag har använd Haglöfs dom senaste 20åren nu är det slut med det.
Jag köpte en jacka den kostade 4500kr förra året av dom 3st jackor höll i 3 månader. Dom vägrade att svara på mejl Spotaffären fick betala en ny jacka för Haglöfs vägrade. Vi byter drag kedjor på jobbet ca 6 om dagen. Den plastade kedjan är skit oavsett klädmärke. Jag kommer aldrig mer att köpa något från haglöfs.

Jag trodde YKK-dragkedjorna skulle vara bra. Finns det olika kvaliteer där också? Vad ska man då fråga efter om man vill ha en som håller?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg