Kondensproblem.
Tyvärr Niklas kan jag inte svara på din fråga men i stället berätta att jag varit med om samma sak. Var i en Rusta-butik i ett ärende och upptäckte ett tält som de sålde ut jättebilligt. Mycket fint namn Montain Classic´s "BIKE" med måtten 205x90x80 och enligt uppgift mycket lätt att sätta upp med bara en båge. 70 kronor! Fantastiskt, tänkte jag och beslöt på stående fot att, det köper jag. 70 kronor är ju ingen större förlust och några större förväntningar att det skulle vara ett toppentält hade jag inte. På sommaren efter när jag var ute och skogsluffade i träning inför höstens fjälltur tykte jag att det passade att ha det tältet efter som jag var ensam. Det stämde att det var mycket lätt att sätta upp men det var den enda fördelen. Lite knepigt att komma in i men vad kan man begära av ett tällt med de måtten. Sedan kondensen! Vilken besvikelse. Har inte nyttjat det sen dess men min undran är om det skulle fungera bättre i ett varmare klimat eller om kondensproblemet är konstant i små krypin utan innertält. Personligen tror jag det men kanske någon person har annan erfarenhet.
Hälsningar! Sten.