Hej på er igen!
Någon som har en "nylonsäck" till Alaska/Grönlandsram över? Optimerandet av mina ryggsäckar fortsätter och jag mycket tacksam för all hjälp jag fått! Jag plockar ihop lite olika delar... Har nu två fina och fräscha Skarjor med höftbälte, en som hänger med krokar och en med remmar, båda gröna med orange "snötyg". Önskar mig dock lite modernare axelremmar till dem och funderar på om det enklaste kanske är att köpa en bärstol och stjäla från. Då får jag även ytterligare ngt höftbälte att spela med.
Jag funderar, har det någonsin funnits axelremmar med toppstramare till Skarja?
I stallet finns nu också en Alaska från 1998 med kort ram. Här letar jag nu efter en lättare säck, dvs halvgammal, nylonaktig. Någon som har en fräsch sådan (eller Grönland liggande)? Höftbältet var gräsligt på mig samt väger 700 g så det fick jag ta ett annat, (från en Grönland som jag också äger). Det är kanske i tunnaste och äldsta laget så där kan bältet från en bärstol kanske komma in om det passar. Axelsystemet känns skönt och modernt men "bullen" i ryggen gör att säcken hamnar onödigt långt ut från ryggen.