• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Här Är Ditt Liv

Får jag fråga, finns det någon här som tittat på svt1 i kväll, "här är ditt liv" med Maurit Phålsson och gillat programmet?

Motivera gärna.
 
Nej.
Har du tittat på det och ogillat det?
DET kräver en motivering!

:)

HåkanF

Haha

Enda motiveringen jag kan se till att programmet sändes, eller rättare sagt skapades, är att Alliansen tillsatt programchefn med uppdrag att svt ska ha noll tittare år 2014.


Två 70+are, ett smalt och vansinnigt tråkigt ämnesområde. Vad kan målgruppen bestå av 250 personer? ...en lördag kväll!!!!???
 
De glimtar jag har sett av nya upplagan av Här är dit liv påminner mest om något ur en morgonsoffprogram på typ en tisdagsmorgon. Men på bästa sändningstid, och betydligt längre.
 
formatet som sådant har jag inga som helst synpunkter på.

lite mer djuplodande porträtt av människor som på ett eller annat sätt sticker ut lite från mängden är vanligtvis också stimulerande och intressant.

men inte en lördag kväll, med maurit påhlsson. det måste man sända på tisdagar 22:25 eller så stoppar man in människor i lördags programmet där man kan förvänta sig att det händer nåt.
 
Jag såg det. Trodde ärligt talat att det kunde bli ett intressant program med MP men ack vad jag bedrig mig. Det var ganska solklart att hon inte ville vara med i programmet och då blev det också jädrigt dålig tv. Annars är hon ju jädrigt vass på många vis och inte direkt blyg. Men i gårdagens program ville hon bara hem....
 
Det jag saknade var att alla var så förbannat vänliga mot varandra, idel leende och kramar o sockersöta berättelser om hur förträffliga alla människor är och var, kan dom inte dra på lite o ta in de värsta fienderna till henne så det blir bråk o slagsmål i studion, det är ju ochså en sida av livet hon haft, ska man inte få uppleva den, eller ska den sidan stå i garderoben ? Näe, fram med knytnävarna o knogjärnen så bloder sprätter ikring så folk känner igen sig, och får riktig underhållning, är inte det meningen med Public Service ?