Båddy Jeometri
Jag har ingen erfarenhet av Specializeds handskar. Däremot har jag lite erfarenhet av andra BG-prylar från Specialized. Först och främst deras BG-sadel som var en av de tidiga med utskuret för att inte mosa prostatan. Jag kan säga att det var den absolut sämsta sadel jag någonsin suttit på. Visserligen har jag även provat en Selle Flite Trans Am (som åxå har utskuret för ädlare organ) och den funkade inte på mig den heller. Så på mig fungerade inte den BG-sadeln (ingen annan utskuren sadel heller för den delen).
En av de hojjar jag har är en Specialized Stumpjumper och den har ju givetvis BG åxå (å fan?). Men jag menar... det är ju jobbigt, jag blir svettig, får ont i häcken, domningar i händerna, med mera med mera även på den hojjen. Det är inte så att det är en dålig ram eller så, snarare tvärt om, det är en mycket bra ram men den gör ju inga underverk som Spec... lovar.
Specialized påstår att Body Geometry är "anpassat för männinskan kropp", men kom igen? Gör Kona cyklar för apor, DBS för sälar och Bianchi för hårdrockare? Nä, alla försöker givetvis komma förbi alla de problem som Spec... påstår att deras Body Geometry fixar.
Sammanfattat: BG är inget dåligt men inte heller nåt unikt. Det är nåt som alla cykelmärken eftersträvar men Specialized valt att sätta ett namn på. Smart marknadsföring bara.
Stalle
[Ändrat av Kung Stalle 2004-04-14 kl 16:37]