Hälhöjare?

Hej! Efter att ha åkt skidor mellan Ammarnäs och Hemavan har jag insett behovet av hälhöjare på skidorna. Jag fick ganska ordentliga problem med ena hälsenan. Problemet är bara att jag har en Rottefella BC-bindning...

Är det någon som har något bra tips på hur man skulle kunna montera en hälhöjare på en sådan bindning...?

Ja, det där kanske kan vara nånting... Som du säger måste jag demolera bindningen lite, men det kanske kan funka...

Jag såg att på Northstar.se säljer de en hälhöjare (Voile) som man spänner fast under skon, är det någon som har testat en sån?

Synd att northstar inte har bild på den. Å andra sidan kostar den inte så mkt så den kan ju vara värd att prova innan du kapar BC-bindningen.

Med tanke på hur brant ni verkar ha haft på turen så förstår jag att du vill ha hälhöjare ;)

P2170056.jpg

[Ändrat av öringen 2007-03-13 kl 13:17]

Jag har testat precis dom där hälhöjarna och rekommenderar det inte. Satsa på de andra.

Det går att göra egna hälhöjare liknande Voilé. Ta en träbit. Såga till lämplig kloss. Borra hål. Träd igenom elastiskt snöre. Använd.

Hehe, det där är faktiskt från en tidigare tur som gick till Marsfjället... Det var ganska brant där men som du säkert förstår så är kameran något vinklad... ;)
[Ändrat av c98alt 2007-03-13 kl 14:42]

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg