Häggstaträffen

Ville än en gång tacka för de av Er som dök upp och sådär och gjorde dagen till en kul händelse.

I år var vi, vad jag förstår, fler än på många år, men vi var ändå inte speciellt många där ute. Så - frågan blir: "Kan man göra ytterligare något för att locka dit dig till nästa häggstaträff?"

Det vore onekligen kul att se fler nästa år.

Klättra lugnt och ha det bra, alla.

/Kotten

En idé är ju att inte ha Häggstaträffen på samma dag som SM i svårighet går av stapeln i Stockholm, men det borde väl inte vara så svårt för tävlingsansvarig i SKK att lista ut?

Girl on block; sa:
En idé är ju att inte ha Häggstaträffen på samma dag som SM i svårighet går av stapeln i Stockholm, men det borde väl inte vara så svårt för tävlingsansvarig i SKK att lista ut?

Nej, det är i och för sig sant, men SM flyttades ett par gånger innan det blev spikat, och häggstaträffen har, så länge jag varit medlem (i några år) alltid varit helgen före midsommar. Nu blev det olyckligt att det krockade. Vi var några stycken på träffen som var på både SM och träffen, så det gick ju (bevisligen) ändå, men jag kan förstå om folk som tävlar, som hade tänkt att åka på träffen kände sig lite kluvna i prioriteringarna.

Nästa år, om det finns en nationell tävlingskommitte, igen då, som kan spotta ur sig ett datum på SM kan vi kanske göra något åt det, innan vi gått ut med information om häggstaträffen.

Kommer du då?

När jag fick mail från SKK i denna fråga framgick det inte att Hägstaträffen alltid var helgen före midsommar, utan bara att det alltid var svårt att enas om ett datum som passar alla. Enligt klätterverket så hade man mailat klubbarna två alternativa datum för SM, den 13:e eller den 19:e, men inte fått någon respons.

Jag vet förstås inte vad som är mest rätt, utan utgår från den info jag fått från olika håll.

Nå jag menar inte att älta denna fråga i evighet.

Häggstaträffen är givetvis ett bra klubbinitiativ som borde locka många och för att få mer folk nästa år kanske SKK borde ha mer än ett utskick och sprida infon på fler forum än SKK:s hemsida.

Jag hoppas på fler aktiviteter under året. Har SKK en verksamhetsplan för året? Kanske borde den i så fall ligga på nätet (om den nu inte redan gör det?), och även protokoll från styrelsemöten. Det vore kul att få én bättre inblick i klubbens verksamhet.

/Jenny

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg