Gummiluckor

Någon som vet var man får tag på bra gummiluckor ?
Jag vet att svima.se har några, men dom känns lite för dyra...

Point 65 har väl också. Jättedyra alternativt bara dyra om du har en P65-kajak.....

Har själv sökt utan större frangång efter Kajaksport-luckor.

Jag ska ner till Spanien på semestern, bl.a. för havspaddling och test av dessa kajaker:
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=38429
Gummiluckorna på kajakerna är Fun Run-luckor. De påminner om Kajaksports luckor. Med den prisbild de har i Spanien misstänker jag att luckorna är klart billigare än Valleys och Kajaksports luckor. Jag kan ju kolla vad de kostar, när jag ändå är där.

Undrar ju förstås vad trådstartaren ska ha gummiluckorna till?
Reserv - eller nybygge? I det senare fallet inkl sarg antar jag.

Sen undrar jag lite också hur de är dyra - alltså jämfört med vad. Om det finns nåt annat som framstår som billigare är det antaligen det som borde vara alternativet...

Utöver Kajaksports luckor finns ju lite andra varianter, men det brukar inte vara i gummi, och därför som regel bara cirkulära och oftast små.

Ja, lite ospcifikt...Billigare hade jag kollat efter hos Tahe i Estland eller på nätet utomlands....kanske kajaksport i Finland har....?

Free Heels i Kangasala i Finland har Kajaksports luckor:
http://www.freeheels.fi/products.php?g1=16f2cf&g2=0b927a&n=all (luukku=lucka, kehys=ram) Om priset är billigare än det du såg i Sverige har jag ingen aning om.

Free Heels har en webbshop, men tydligen är all info bara på finska. Kanske du kan kontakta dem via e-mail och fråga om du har frågor, info@freeheels.fi. I alla fall står det att man kan beställa produkterna via e-mail också. Om de levererar till Sverige står det inte, men det får man väl reda på...

Mvh,
Linda

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
igs Fula gummiluckor Paddling allmänt 5
Olle Bop Gummiluckor Paddling allmänt 6

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg