• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Grundstens böcker

Hej!

Är det någon som har koll på om det är på gång en nyutgåva av Grundstens tre böcker "Vandra Kungsleden 1 och 2",den tredje i samma serie heter nog "Vandra Padlelanta och Sulitelma" eller likn.De kom ut ca. 1990-95 och är slut. Kommer det ev. nya???
Inbundna med bilder menar jag. Så man kan sitta hemma och drömma!!!
Har någon är jag spekulant!
Hälsn./ Birgit
 
Myrorna

Jag har redan för mycket böcker för mina bokhyllor, men jag kollar ibland bland böckerna på Myrorna, åt en kompis som saknar några böcker i sin ”samling”. Och rätt så ofta tycker jag det finns böcker av Claes Grundsten på Myrorna, även om Grundstens böcker inte står på min kompis ”önskelista”.

Per
 

avslutad210712

Gäst
Samma fundering

hade jag varför jag skrev till Grundsten och frågade och enligt honom hat förlaget inga som helst avsikter till någon nyproduktion av dessa böcker.

Det enda som kanske skulle kunna ändra förlagets inställning är att nog många skriver till dem och förklarar att det finns ett intresse för en nyproduktion. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilket förlag det är men det går nog att få reda på av Grundsten.
 
Re: Samma fundering

avslutad210712; sa:
Det enda som kanske skulle kunna ändra förlagets inställning är att nog många skriver till dem och förklarar att det finns ett intresse för en nyproduktion. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilket förlag det är men det går nog att få reda på av Grundsten.
Hur bisarrt det än kan låta så är det Svenska Turistföreningens Förlag som gett ut boken. De, om några, borde väl kunna se ett värde i att trycka upp fler exemplar...
 
Webversion?

Vore väl inte fel.

Annars går det att låna böckerna på bibliotek och kopiera de delar som man behöver på en tur.

Thure
 
Är det inte så att Vandra kungsledan 1, 2, 3 har ersatts av pocketböckerna Sarek, Kebnekaise och Abisko, Padjelanta och Sulitelma, och ett par böcker till?

/Ulf
 

avslutad210712

Gäst
Wolf25; sa:
Är det inte så att Vandra kungsledan 1, 2, 3 har ersatts av pocketböckerna Sarek, Kebnekaise och Abisko, Padjelanta och Sulitelma, och ett par böcker till?

/Ulf

Ja böckerna är ersatta men de nya små böckerna saknar fotona och sen är det rätt liten text så de är lite svårlästa.
 
Wolf25; sa:
Är det inte så att Vandra kungsledan 1, 2, 3 har ersatts av pocketböckerna Sarek, Kebnekaise och Abisko, Padjelanta och Sulitelma, och ett par böcker till?

Småböckerna är ryggsäcksversioner som för ettan och tvåan kom ut samma år som fåtöljböckerna.

Jag gissa att anledningen till att småttingarna fortfarande finns kvar är att de är billigare att nytrycka eller ha liggande på lager.

http://www.fotograf-grundsten.se/bocker/publikationer.html