Grönland

Hejsan alla glada vandrare.

Jag har en fundering angående Grönland. Är det någon som har varit där och vet var man kan hämta bra information. Hur är det att vandra där? All information är av vikt.

Tack på förhand

Martin

grönland

Hej
Jag var där sommaren -93 till hösten -94, de första månaderna vandrade vi mellan byarna på västkusten från Söndre Strömfjord och norr ut. Mycket fina ställen att vandra på med varierande natur, höga branta fjäll typ nordnorge blandat med låga "snälla" fjäll. Kartor köpte vi från "Norsk Polarinstitut".Tänk på att ha gott om tid på Grönland, båtar och flyg är ofta försenade pga väder och isförhålllanden.

Hej hej

Fint på grönland

Jag gjorde 1998 en grönlandsvandring mellan Kangerlussuaq och Sisimiut, på knappt 2 veckor. Det var lättgånget, mycket fint och en hel del mygg (nära kusten).

Jag har en reseberättelse från den vandringen, med en del annan bra info, på http://skeppsbron.prohunt.se/christian/green98/greenland.html

Denna sida kommer dock att försvinna om några dagar då webbservern som den ligger på kommer att försvinna.

mvh Christian

Hej!

Är det någon som nyligen har varit på Grönland och kan berätta lite mer hur man praktiskt ska gå till väga för att arrangera en vandring där ?

Anders

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
saraabeiramar Arctic Circle Trail Grönland Trekking 5
Rikard_L Arctic Circle Trail - Grönland Trekking 0
etxctiv Arctic Circle Trail - Grönland Trekking 1
t_andersen Grönland Trekking 2
lannestedt86 Grönland Trekking 1
Silverfox Vandring på Grönland Trekking 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg