Groddjurspopulationen i Sverige 2012

Hej alla!
Efter att ha läst en tråd på ett annat forum som handlade om huruvida groddjurspopulationen i Sverige minskar eller ej så har jag tagit fram en enkät som jag skulle önska att så många som möjligt kunde fylla i.
Detta främst för att se om det blivit någon skillnad på antal samt för att få en bild över hur vanliga specifika arter är. Om många svarar kan det i slutändan kunna bli bra statistik som kanske kan användas till något nyttigt.

Jag skulle även vilja få tips på sidor där jag kan marknadsföra enkäten t.e.x. andra djurforum osv.
En sak till, även om man redan varit inne och svarat på enkäten så kan man gå in och svara ytterligare gånger vid nya fynd!

Enkäten kommer att ligga uppe ända till senhösten.

Följ länken för att komma till enkäten:

http://bufo.nu/page/test

Tack för er medverkan!
 
Det brukar ju vara rubriker i tidningarna typ "ormår i år" eller "ovanligt mycket ormar i år", men det handlar ju bara om det är väderförutsättningar för att folk skall råka se ormarna eller ej, och har ju sällan något alls med den verkliga förekomsten att göra.

Groddjuren måste ju visserligen leka i vatten varje år, men om det uppmärksammas eller ej beror ju också på vädret.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg