Grey Line

Kände på ett Loop Grey Line 590 3-delat i dag.

Helaktion med kort slaglängd, underbart spö helt enkelt. Strublerullfäste med svenskinsp träinlägg.

En värdig ersättare till Sage SLT 590 2-delat, vågar jag utanvidare påstå.

Klingor för självbygge kommer att finnas om ett par veckor.

Om jag skall bygga ett? Givetvis!
[Ändrat av Graip 2003-04-26 kl 14:29]

Priset??

Hej.

Vad kostar det spöet då??
Lite nyfiken då du tycker att det kändes bra.
Själv kör jag ständigt med Strömsländan och är nöjd med dessa jag har, men som sagt, nyfiken på priset blev jag dock...

Henka.

Henry, bara lugn.
Ingen anledning att byta för din del och inte för min heller.

Grey Linespöt jag provade gick rakt till hjärtat så att säga, men det gjorde även Strömsländan Lyxen och Sage SLT.
Det är spön som utan att vara stela och okänsliga, ändå får iväg linan i alla lägen dit man vill ha den, med den där lilla extra kraften.
Bra fiskespön helt enkelt.
Priset för klinga eller byggsats får jag återkomma med, vet inte i nuläget.
Bevaka Wittlock!

Bästa sättet att testa hur du trivs med ett spö är att låna med det till vattnet när det blåser småspik.
Får man inte ut linan ordentligt, med varken spey eller överhandskast, kanske en annan typ av spö passar dig bättre.
Förutsätter att man kan kasttekniken ordentligt om det skall vara meningsfullt.

Alltför många skaffar sig castingpåkar, innan de har lärt sig att kasta ordentligt och missar därmed mycket av flugfiskekastets riktiga själ, tycker jag åtminstone (måste jag tillägga).;)

(Beteckningen 590, står för klass WF6, gäller både Loop- och Sagespön.)

Tack, Björn..

Ryggraden är viktig och det märkte jag i Vuoggatjålme
för 2 år sedan då vi hade bra fiske i 6 gradig halvstorm med byar av drivis och hagel, näe så dåligt "varevälinte" men vinden hade kunnat förstört fisket utan "Lyxen", som jag gillar helskarpt..
Priset på den är ju rätt hög och utan en travvinst för nåt år sedan så hade jag nog aldrig börjat köpa på mig Strömsländan...

"Castingpåkar" behövs ej heller i fjällen då fisken ofta är mycket närmare än vad somliga tror...

Ha de gott i Sommar....

Henka.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
TG Lindtråd - Loop Blue-Line Fiske 1
norpan_ Guide Line Fiske 0

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg