Spekulation
Ja jag kan ju bidra med en spekulation. Det är ju rimligt att tänka sig att det finns någon fördel med gravity gentemot easyfuel, då Primus ersatt den sistnämnda med den förstnämnda. Sen tycker jag att viktskillnaden talar för gravity. Prisskillnaden är väl försumbar. Egentligen handlar det väl därför bara om huruvida man vill ha tre eller fyra ben på sitt kök. Här kan jag inte uttala mig då jag aldrig testat ett kök med fyra ben. Har ett 10 år gammalt Primus spindelkök, det har tre ben. Har aldrig upplevt några problem med stabiliteten (eller något annat heller för den delen, mycket nöjd med köket med andra ord). Jag kan å andra sidan inte tänka mig att det skulle vara några problem med stabiliteten på gravity heller; köket är ju lågt och med bred bas. Teoretiskt föredrar jag tre ben, men fyra ben borde i praktiken fungera lika bra. Så mitt råd, som är ren spekulation; satsa på gravity. Meddela gärna hur det gick sen, och om du blev nöjd med köket! (På sikt ska jag införskaffa ett vinterkök, och i nuläget står det mest mellan omnifuel, gravity MF, whisperlite international och nova. Är därför klart intresserad av att ta del av dina erfarenheter av gravity, om det blir ett sånt. Det är inte därför jag tycker du ska satsa på det dock =) )