Grattis SSSK!

Häromdagen blev jag en lycklig ägare till Stockholms
Skridskoseglarklubbs jubileumsbok (SSSK 1901-2001,
ISBN 91-971722-6-X). Mycket hög kvalité på både
artiklar och bilder. Suveränt presenterat. Slår
allt inom skridskolitterturen idag med hästlängder
(fast då har jag iofs inte sett Zachrissons nya än).
Grattis SSSK! Du som inte fått boken, köp den!

Zacke på nya äventyr

Göran Z har skaffat sig sin ryktbarhet som golfkommentator. Han började som redaktör för Svensk Golf under 60-talet. Åren har gått och i takt med hans utveckling som skribent, kommentator och spelare har han blivit allt friare i sin syn på tillvaron i allmänhet och golfen i synnerhet. Han är en tämligen omskriven figur och har dragit på en hel flora myter och omdömen, inte alla odelat positiva. Snudd på legend- och kultstatus faktiskt. Det skall bli intressant att se om något av detta återspeglas i hans isskrivande. I så får vi mycket kul. Jag gillar Zacke!

Å, javisst ja. Jubileumsboken är fin. Kul att ha varit med i svängen i dryga tjugo år.

Här säljs SSSKs jubileumsbok

Vad kul att du gillar boken Krister.
Böckerna säljs på kontorstid för 250 Kr på
Graphium Norstedts Media, Ynglingagatan 17 vid Sveaplan i Stockholm. Fråga efter Kathryn Palu.
Telefonnummer 08-508 829 00

För övrigt tyckte jag mycket om Aourells och Zachrissons bok och har recenserat den på http://www.utsidan.se/recensioner/visaobj.asp?ID=435

Thure Björck

SSSK jubileumsbok

Jag tog omvägen via Graphium Norstedts Media på väg till Arlanda och köpte SSSK jubileumsbok för facila 250 SEK. SSSK’s alla medlemmar och alla andra ägare av boken är verkligen att gratulera. Övriga köp den på stört.
Jag har nu läst boken från pärm till pärm, och boken får nu en hedersplats i mina överfulla bokhyllor bredvid Åke Fellboms bok.

Jag väntar nu bara på vilken av gramjägarna av mina långfärdsskridskokamrater som först börjar åka skridskor utan pjäxor / kängor.

För den historisk intresserade kan jag rekommendera STF:s årsbok för 1914 där det finns en berättelse från en 4-dagarns övernattningstur Enköping – Örebro - Nyköping.

:) Per Brune /Västerås

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg