GPS76 vs GPS76C

Jag har bytt ut min gamla GPS76 som varit en trogen vän på sjön till en GPS76C.
Nu till min fråga: I kartfönstret på min 76 kunde jag ha tre SMÅ info rader med tre kolumner i varje med information(tot 9) t.ex. fart, kurs, ETA, klocka, Gir mm
I min Nya 76C kan jag bara ha två STORA rader med två kolumner i varje med information(tot 4) förutom kartfunktion., vad är detta? Har dom försämrat den nyare GPSen eller? Jag har tittat i instruktions-boken men inte hittat något som tyder på att jag kan ha fler än 4st info fält, det är illa nog att jag inte kan ha små info-fält……..är det detta som kallas utveckling?

Har också retat mig på detta. Mailat till Garmin och klagat men inte fått något vettigt svar. Ju fler som klagar på detta desto bättre.

Jag har oxå klagat, Innan jag köpten min 76c så jag frågade Sportmanship om 76C var samma GPS som 76 map, men med en färgskärm. Svaret var jakande. Efter köpet påpekade jag felaktigheten för dem o då svarade dom "Sånt e livet" ungefär.

o sen detta när man vill ha bilkartan, att man då måste köpa ett helt set med saddar o hållare, vilekt jag redan har skaffat mig dyrt....

Jag fick också den info gällande skillnaderna.... Trågigt. Denna funktionen med många info fält är något jag saknar!

Är det kanske x modellerna du tänker på? Vanliga 76C har väl inte så mycket bättre mottagare än 76S?

Jag är faktiskt väldigt nöjd med min nya 76C, men jag trodde ju att de funktionerna jag hade i min gamla 76:a(utan kart-funktion) även skulle finnas i den nya 76C. Så man måste ju gnälla lite:)

Helt rätt!
Jag trodde att alla funktioner i min 60cs skulle finnas i 60csx, men icke! Så den förtjänar lite gnäll oxå :)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ekis Externanetenn till GPS76 Navigering 1
ham Garmin GPS76 s el Vista Navigering 11

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg