Jag ska skaffa en PDA och håller just på att kolla marknaden. En aspekt i valet är GPS-kompatibilitet - kanske dags att skaffa sig en sådan också.
Det verkar finnas tre huvudspår för GPS/PDA --
vanliga GPS som kopplas med sladd till PDAs,
integrerade GPS-antenner (för WinCE) och
påhängbara GPS-moduler (typ Visor)
Dessutom hela urvalet av fabrikat ...
Jag skulle vara tacksam för tips på hur det här går att nysta upp. Prislappen är förstås viktig men bortse från den just nu ...
Är den nån speciell poäng med att skaffa en påhängbar modul eller är det lika bra att se GPS och PDA som två separata prylar (som naturligtvis ska kunna kommunicera)?
GPSen ska främst användas vid paddling och vandring. Innebär t ex fuktfaktorn att någon modell kan rekommenderas extra/ ska väljas bort?
Vad köper man om sakerna ska hänga med hyggligt i den tekniska utvecklingen och inte vara helt obsoleta om något år?
Tack på förhand!
Sven
Det verkar finnas tre huvudspår för GPS/PDA --
vanliga GPS som kopplas med sladd till PDAs,
integrerade GPS-antenner (för WinCE) och
påhängbara GPS-moduler (typ Visor)
Dessutom hela urvalet av fabrikat ...
Jag skulle vara tacksam för tips på hur det här går att nysta upp. Prislappen är förstås viktig men bortse från den just nu ...
Är den nån speciell poäng med att skaffa en påhängbar modul eller är det lika bra att se GPS och PDA som två separata prylar (som naturligtvis ska kunna kommunicera)?
GPSen ska främst användas vid paddling och vandring. Innebär t ex fuktfaktorn att någon modell kan rekommenderas extra/ ska väljas bort?
Vad köper man om sakerna ska hänga med hyggligt i den tekniska utvecklingen och inte vara helt obsoleta om något år?
Tack på förhand!
Sven