Jag har tänkt skaffa min första GPS för att använda för Toppturer på skidor vintertid i Sverige och Norge. Jag tänker också att skid- och klätterturer i Alperna kan bli aktuella att använda samma GPS. Jag rör mig ibland i Kirunafjällen, Narvik och Tromsö området, det står något om att kartorna funkar sämre där. Kan man köpa till bättre kartor?
Vet någon hur det funkar med Kartor för Sverige och Norge. Garmin GPSMAP 62 verkar ha någon inbyggd karta för hela europa men hur bra funkar den för finnavigering? Hur lätt och dyrt är det att köpa mer högupplösta kartblad för Såväl Norge, Sverige som Alperna?
Finns det andra alternativ till GPS med inbyggda eller tillköpbara kartor för GPS? Det är ju lite olika grid-system i SVerige och Alperna hur funkar de inbyggda kartorna i Alperna?
Erfarenheter, recensioner och all basfakta uppskattas!
Vet någon hur det funkar med Kartor för Sverige och Norge. Garmin GPSMAP 62 verkar ha någon inbyggd karta för hela europa men hur bra funkar den för finnavigering? Hur lätt och dyrt är det att köpa mer högupplösta kartblad för Såväl Norge, Sverige som Alperna?
Finns det andra alternativ till GPS med inbyggda eller tillköpbara kartor för GPS? Det är ju lite olika grid-system i SVerige och Alperna hur funkar de inbyggda kartorna i Alperna?
Erfarenheter, recensioner och all basfakta uppskattas!