Är det någon som varit på Gotska sandön och vet hur det är med eldningsförbudet och hur man lagar mat där. Vad jag kan läsa så skall man ha eldtillstånd för att starta trangiat tom på stranden. Det betyder att frukost och middag är ok men lunchen hur brukar man göra där ?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gotska sandön
- Trådstartare 2004-06-16
- Start datum
fattar ej hur du läser... Men det står ju på denna sida: http://www.gotskasandon.se/ordningsregler.htm
Gotska Sandön är en underbar plats.
Jag var där under en veckas tid och såg i stort set hela ön. Fantastiska vandringar i vattenbrynet med bara fötter. Kilometerlånga stränder och fin natur.
Angående eldning. Vi fick tillstånd att använda vårt triangia med gastillsats på vandringarna. Vilkoret var, som nämns i reglerna, att det användes vid vattenbrynet. Det ställdes också krav på att köket endast fick användas på lästranden så vi planerade turerna efter detta.
Frukost, matsäck och middag är inget problem. Det lagar man på campingen på elspisar.
Jag kan verkligen rekommendera ett besök!
//Anders
Jag var där under en veckas tid och såg i stort set hela ön. Fantastiska vandringar i vattenbrynet med bara fötter. Kilometerlånga stränder och fin natur.
Angående eldning. Vi fick tillstånd att använda vårt triangia med gastillsats på vandringarna. Vilkoret var, som nämns i reglerna, att det användes vid vattenbrynet. Det ställdes också krav på att köket endast fick användas på lästranden så vi planerade turerna efter detta.
Frukost, matsäck och middag är inget problem. Det lagar man på campingen på elspisar.
Jag kan verkligen rekommendera ett besök!
//Anders
kanotisten; sa:fattar ej hur du läser... Men det står ju på denna sida: http://www.gotskasandon.se/ordningsregler.htm
Ja och hur läser du om jag får fortsätta med samma tonfall.....
Tack
Vilken bild !!!!!!
Vilken bild !!!!!!
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg