gotland?

är det någon som sitter inne med tips om klättring på gotland? områden, förare, hemsidor och så vidare?

tack på förhand/
johan.

gotland

Hej!
Jag har varit där ett par gånger och klättrat. Den bästa klättringen jag gjort där hittils har varit på Galgberget som ligger precis norr om Visby. Där finns bultade leder som är fina av varierad svårighet, men inte så långa. Jag har varit vid Snäck också som ligger lite längre norröver från Visby men jag tyckte att klippan var ganska lös och osäker där.
Annars är det rätt kul att åka till de olika rauk-områden som finns och göra lite annorlunda och rolig bouldering.

Tjolavipp!

klättring på Gotland

Det finns minimalt med klättring på Gotland. Det du får ägna dig åt är bouldering på det rikt förekommande raukarna runt ön. Och de är inte så få som man kan tro.
Sök dig till öst kusten så får du vara ifred, där finns små men imponerade klippor av kalksten som tar andan av en.Fårö har ett erkänt antal raukar men att klättra där under högsäsong innebär många "japaner" i blickfånget.
/Bosse.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg