Jag kommer köpa ett tvåmanna-tält till våren, och troligtvis blir det ett HMG Ultamid 2. Jag är väldigt sugen på att använda det som en-väggstält med bara polycro som golv över ~2/3-delar av ytan. Både priset, vikten och enkelheten av att slippa innertält lockar. Jag har dock bara sovit under tarp en par gånger innan, och skulle vilja ha lite synpunkter från andra om det här med att sova utan golv.
Min största oro är risken att bli översvämmad vid längre perioder av regn. Efter lite omprioriteringar på hemmafronten lutar det år en resa till Sarek i sommar, där jag tänkte prova den.
Behöver man en bivy, eller räcker det med ett ground-sheet som skydd mot eventuell fukt (insekter är väl en annan sak)?
Min största oro är risken att bli översvämmad vid längre perioder av regn. Efter lite omprioriteringar på hemmafronten lutar det år en resa till Sarek i sommar, där jag tänkte prova den.
Behöver man en bivy, eller räcker det med ett ground-sheet som skydd mot eventuell fukt (insekter är väl en annan sak)?