Golite Shangri-la 1

Har tittat en del på nätet på följande tarp/tält: Golite shangri-la 1, http://www.golite.com/product/proddetail.aspx?p=SH6119&s=0. Har läst de få recensionerna jag hittat men har fortfarande några frågor. Jag hoppas att det finns nån här som kan hjälpa mig (det finns ju iaf utsidan användare med detta tält).

Det jag hade tänkt använda det till är ensamturer på cykel och till fots, samt förhoppningsvis kajakturer vid den bohuslänska kusten.

Frågorna är:
1) Har jag fattat det rätt att det behövs två polar för uppsättningen?
2) Funkar det att slå upp med en långsidan helt öppen? Är det smidigt?

Om nån i Göteborgstrakten har tältet skulle jag bli överlycklig om jag kunde få komma och klämma på den lite.
 
Jag har ett sådant, tyvärr använt alldeles för lite än så länge.... Det behövs 2 stänger för uppsättning, jag har använt justerbara vandringsstavar. Har inte tänkt på att öppna långsidan, men tror inte det fungerar särskilt bra. Bor inte i Göteborg, men jobbar där och tror att jag skulle kunna plocka med det i nästa vecka. Skicka ett mail så kan vi bestämma närmare om/när du vill se det.
 
Fråga 1. Har du redan fått svar på.
Fråga 2. Har aldrig provat, men min teori är att det går att lyfta ena långsidan om du sätter en extra lina från nocköglan vid ingången och spänner den i vinkel mot tältets längdriktning på öppningssidan. Öppningen blir då från marknivå i fotändan diagonalt till tältets nock vid huvudänden.

Mvh Otto
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg